Training
Omgaan met Weerstand en Agressie
Als je werkt met mensen kom je ook weerstand en agressie tegen. Dat hoeft niet per se fysiek te zijn, maar ook als iemand niet meewerkt. Hoe kun je daar het beste mee omgaan en kun je het ook voorkomen?
Waarom deze training?
Omdat je in werkveld soms te maken krijgt met weerstand dat zich kan uiten in agressie. Maar weerstand kan ook zijn dat iemand niet meewerkt, verbaal tegenstribbelt. Het gaat niet altijd om fysieke agressie.
Wat leer je?
Je leert hoe je kunt omgaan met weerstand en agressie en hoe je de-escaleert door de juiste gesprekstechnieken. Je wordt je meer bewust van je eigen houding en begrijpt wat woorden en toon kunnen doen en hoe je heldere verwachtingen schept.
Er is in deze training veel aandacht voor gespreksvoering, maar ook: waar komt de weerstand en agressie vandaan? En met welke praktische tools kun je er het beste mee omgaan?
Aan de hand van (eigen) casuïstiek gaan we de theorie in de praktijk toepassen.
Wat levert het op?
Je kunt tijdens een gesprek met een hulpvrager waarin weerstand of agressie is, het gesprek neutraal voortzetten, zonder dat het escaleert.
Na deze training heb je handvatten hoe je het beste in gesprek kunt gaan wanneer er sprake is van weerstand of agressie. Je hebt geleerd om te denken en te kijken naar de reden achter het gedrag.
Hoe ziet de training eruit?
Na deze training weet je alles over:
- Wat weerstand is.
- Hoe kun je het ombuigen?
- De Cirkel van Invloed.
- Roos van leary
- Verandercurve.
- Casuïstiek.
SKJ geaccrediteerd
Deze training is SKJ geaccrediteerd met 6 punten in de kamer Jeugd- en gezinsprofessionals.
Als je mijn opleiding 'Jeugdprofessional' gaat volgen, krijg je 42 SKJ-punten.
Training
Omgaan met Weerstand en Agressie
6 SKJ-punten
Deze training wordt alleen incompany gegeven.
Jouw kennis groot is en daardoor helpend, verhelderend, leerzaam. Je doet het ook op een prettige, enthousiaste manier .
Rozemarijn, jeugdprofessional