Omgaan met weerstand en agressie
Een interactieve workshop waarbij het gaat over gespreksvoering, houding van de professional en het ombuigen van gedrag.
Wat is agressie en weerstand en waar komt dit vandaan, maar ook gaan we kijken naar jouw rol en gedrag als professional. Wat doe je en wat kan je inzetten om de weerstand om te buigen.
Wanneer je met mensen werkt, krijg je te maken met verschillende belangen en soms ook weerstand wat uiteindelijk agressie kan worden. Als professional krijg je hier zeker mee te maken en wordt er van je gevraagd hier mee om te kunnen gaan, wat soms enorm lastig is.
Hoe kun je daar nou het beste mee omgaan en kun je het ook voorkomen?
Er is veel aandacht voor gespreksvoering, maar ook waar komt de weerstand en agressie vandaan en vooral praktische tools hoe kun je er het beste mee omgaan.
Aan de hand van (eigen) casuïstiek gaan we de geleerde theorie toepassen in de praktijk.
Deze training bestaat uit 2 dagdelen, waarbij ruimte is voor eigen casuïstiek.
Aanmelden kan hier voor incompany aanvraag.
De training is SKJ geaccrediteerd in de kamer Jeugd- en gezinsprofessionals.
Andere trainingen
Benieuwd wat ik kan betekenen voor jouw organisatie?
Neem contact op en ik kom graag langs (of via beeldbellen) om samen naar de vraag te kijken en de mogelijkheden te bespreken.